​Как образоват „трудните“ ученици в Швеция

  • от Mladi.bg
  • преди 4 години
  • 0

Методът L3 отключва креативния им потенциал, младежите показват завидни резултати

Децата, които са били жертва на насилие, израснали са в тежка социална среда, или са останали без родители, обикновено се поставят в определена рискова категория, което се отразява и на тяхното последващо развитие. Общата образователна система не успява да им помогне, те рядко се интегрират и резултатите им не са добри.

Методът L3 представлява музикална програма, която в рамките на 12 месеца стимулира способностите на учениците с проблеми, те получават шанс да изявят талантите си, съчетавайки
заниманията със стандартните уроци. Създателят на курса е шведският възпитател Микаел Свенербранд, който работи по проекта съвместно с фондация Save the Children. 

Името L3 идва от трите най-важни според него неща за човека – Life, Lust, Learn. Да живееш, да живееш със страст и да се обучаваш, несъмнено са три незаменими компонента за пълноценното ни съществуване, счита Свенербранд. 

Доказано е, че програмата притежава инструменти, с които да подобри личните и духовните постижения на учениците, а паралелно с това и академичното им представяне. 

Вдъхновяващи резултати

Има деца, които не са можели да възприемат учебния материал, а впоследствие се оказва, че извършват истински геройства в това отношение. Например, те не са съумявали да се подготвят по даден чужд език, но директно започват да пишат текстове на песни на него – перфектно при това. 
При подрастващи, които имат специфични заболявания, като аутизъм, концентрирането на вниманието е голямо предизвикателство, а подходът в обучението е ключов. И когато се открие правилния, отличните оценки не закъсняват. 

Потенциалът съществува, той само очаква да намери своя благоприятен момент, за да пробие на повърхността и да ни накара да последваме мечтите си, убеден е Микаел Свенербранд. 

Изненадата

Може би прочетеното е било повод да си направите извод, че България е много далеч от интегрирането на такъв новаторски метод в образованието. Но всъщност преди години за известен период той е прилаган и у нас, благодарение на Рок академия – Дупница. Целта на дейността е била именно превенция на противообществените прояви на младежите, както и тяхното отпадане от учебно заведение. 

L3 може да послужи и в бъдещи инициативи, както се надяват от фондация Тротоара, които полагат усилия да съживят проекта, и той да окаже подкрепа на нуждаещите се от него.

Създаването на среда, в която начинът на мислене и същинската работа не затормозяват, а пробуждат скрития капацитет на децата, е не просто интересно занимание, а мисия. Огромният ресурс на едно общество е инвестицията в хората, бъдещето не принадлежи на неговите материални активи, категорични са привържениците на L3. 

Коментари

коментара

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *