Методът L3 отключва креативния им потенциал, младежите показват завидни резултати
Децата, които са били жертва на насилие, израснали са в тежка социална среда, или са останали без родители, обикновено се поставят в определена рискова категория, което се отразява и на тяхното последващо развитие. Общата образователна система не успява да им помогне, те рядко се интегрират и резултатите им не са добри.
Методът L3 представлява музикална програма, която в рамките на 12 месеца стимулира способностите на учениците с проблеми, те получават шанс да изявят талантите си, съчетавайки
заниманията със стандартните уроци. Създателят на курса е шведският възпитател Микаел Свенербранд, който работи по проекта съвместно с фондация Save the Children.
Името L3 идва от трите най-важни според него неща за човека – Life, Lust, Learn. Да живееш, да живееш със страст и да се обучаваш, несъмнено са три незаменими компонента за пълноценното ни съществуване, счита Свенербранд.
Доказано е, че програмата притежава инструменти, с които да подобри личните и духовните постижения на учениците, а паралелно с това и академичното им представяне.
Вдъхновяващи резултати
Има деца, които не са можели да възприемат учебния материал, а впоследствие се оказва, че извършват истински геройства в това отношение. Например, те не са съумявали да се подготвят по даден чужд език, но директно започват да пишат текстове на песни на него – перфектно при това.
При подрастващи, които имат специфични заболявания, като аутизъм, концентрирането на вниманието е голямо предизвикателство, а подходът в обучението е ключов. И когато се открие правилния, отличните оценки не закъсняват.
Потенциалът съществува, той само очаква да намери своя благоприятен момент, за да пробие на повърхността и да ни накара да последваме мечтите си, убеден е Микаел Свенербранд.
Изненадата
Може би прочетеното е било повод да си направите извод, че България е много далеч от интегрирането на такъв новаторски метод в образованието. Но всъщност преди години за известен период той е прилаган и у нас, благодарение на Рок академия – Дупница. Целта на дейността е била именно превенция на противообществените прояви на младежите, както и тяхното отпадане от учебно заведение.
L3 може да послужи и в бъдещи инициативи, както се надяват от фондация Тротоара, които полагат усилия да съживят проекта, и той да окаже подкрепа на нуждаещите се от него.
Създаването на среда, в която начинът на мислене и същинската работа не затормозяват, а пробуждат скрития капацитет на децата, е не просто интересно занимание, а мисия. Огромният ресурс на едно общество е инвестицията в хората, бъдещето не принадлежи на неговите материални активи, категорични са привържениците на L3.